DOBRO DOŠLI NA MOJ BLOG

DOBRO DOŠLI NA MOJ BLOG
Modelarstvom do zadovoljstva

nedjelja, 21. studenoga 2010.

HLG 1750mm - sistem izrade


Pozdrav svima. Odlučio sam podijeliti sa svima kako sam izradio ovaj model.
prva faza je bila osmišljavanje modela, u kojoj sam prikupio par različitih nacrta sa kojih sam "pokupio" ideje, tj. dimenzije modela kako se ne bih zafrkavao sa eksperimentima oko proporcija i ostalog. Vrlo važna stavka je odabir profila. Kad se odluči za neki projekt, važno je znati koja se kategorija radi kako bi se moglo odredit funkcija prema karakteristikama profila, jer bilo bi stvarno glupo kad bi se na jedrilicu stavijo profil koji ide na akrobatske modela sa motornim pogonom i slično... Primjer na HLG modelu : oni su lagani, bacaju se rukom, znaći potreban je nekakav profil koji nedaje velik otpor zraka kako bi model pri izbačaju išao što višlje, opet, pošto je jedrilica i nema motora te joj je cilj ostat što duže u zraku, profil mora imati nekakvu potenciju da jedri, znaći maksimalna iskoristivost termalnih valova i termičkih stupova. U ovom slučaju bi bio pogodan laminirani profil koji je tanak, znaći spoj izbačaja i jedrenja....
Evo i neke ideale koja se meni pokazala najbolja za HLG modele te samo njega koristim....

Idemo dalje, nakon odabira i prathodnog plana, sljedi izrada nacrta. Tu nema velike filozofije uzme se olovka papir i crtači pribor, i zamišljeno prenesemo na papir ili ako ste upućeni u rad u autocad sistem, možete i preko kompijutera.

Obično kad krenem sa izradom, krećem od lakših dijelova.
Počinjem sa trupom. Kod ovog modela, trup sam izradio kombinacijom staklo-plastike i karbona. Od stiropora sam oblikovao izgled trupa, porom sam obložio sa staklo-plastikom i olačao karbonom, tail boom je od karbonskog štapa za pecanje... Nakon oblaganja stiropora, potrebno je 24 sata da se smola stvrdne, te potom sam izrezao kabinu, a kako bih izvadio stiropor i dobio šupljinu za uređaje, ulio sam nitro razređivać za nitro boje preko stiropora. Nitro nagriza stiropor te mi je ostala samo kora kako sam i želio te to izgleda ovako:
Rep se radi iz balze kao i krila, nacrta se na papir u veličini 1:1 i radi se direkt po šabloni, te ispadne ljepi kostur koji se pošmirgla da dobije zaobljene  rubove radi aerodonamike. Nakon obrade, presvlaći se sa termolabilnom folijom koja ima sa doljnje strane ljepolo koje se otpušta na toplinu, a folija kako je od  PVC materijala,  skuplja se i nateže od topline te se dobiva jako ljepi proizvod....




I konačno došli smo i do krila. Krila su naj kompliciraniji dio modela za izradu. Kod izrade treba paziti na sve. Svaki profil treba bit savršen, bez greške postavljen, bez odstupanja. Lijeva i desna strane treba biti identična, nesmije se desiti da jedna strana bude duža ili šira od druge, inaće će se osjetiti u letu i model će ili vući u jednu strani ili će krilo propadat jer je na jednoj strani veća površina nego na drugoj....

Nema komentara:

Objavi komentar